Reguli joc

Această versiune prescurtată din Regulamentul Squash Mondiale Single, este de a ajuta jucătorii să înţeleagă elementele de bază. Toţi jucătorii ar trebui să citeasca regulile complete.Fiecare rubrică se referă la regulile complete. Acest set de reguli este în vigoare de la 1 aprilie 2009.

PUNCTAJUL

Un meci este castigat din 3 sau 5 set-uri.
Fiecare set este jucat la 11 puncte. Jucatorul care marcheaza 11 puncte, câştigă primul set, cu excepţia in care scorul ajunge la 10- 10, unde jocul continuă până când un jucător conduce cu două puncte diferenta. Oricare jucător poate să înscrie punct. Server-ul, dupa castigarea unui raliu, marcheaza un punct şi reţine serviciul,schimband terenul de serviciu. Receptor-ul, la castigarea unui raliu, marcheaza un punct si devine server,avand la alegere terenul din care doreste sa serveasca.

INCALZIREA

Înainte de începerea unui meci, cei doi jucători au la dispozitie 5 minute (2.5 minute pe fiecare parte), pentru incalzirea lor cat si a mingii.
Atunci când o minge a fost schimbată în timpul unui meci, sau în cazul în care meciul a fost reluat după o oarecare întârziere, jucătorii trebuie sa incalzeasca mingea pentru conditii optime de joc.

terenSERVICIUL

Jocul incepe cu un serviciu. Jucătorul care serveste este decis prin rotirea rachetei. Ulterior, server-ul continua serva până la pierdea un raliu.
Jucătorul, care câştigă set-ul precedent serveşte primul în set-ul următor.
La începutul fiecărui joc şi atunci când se schimbă servici-ul de la un jucator la altul, server-ul poate servi de pe oricare teren de serviciu doreste, apoi continuand sa schimbe terenul alternativ.
Pentru a servi, server-ul stă cu cel puţin un picior pe podea în caseta de serviciu. Pentru ca un serviciu să fie bun, acesta este servit direct pe peretele frontal deasupra liniei de serviciu fara ca mingea sa atinga tavanul, astfel incat la întoarcerea sa, mingea (cu excepţia in care este lovita din voleu), se ajunga in terenul de primire a oponentului, fara a atinge linia de demarcare a terenului.

RETURNAREA BUNA
Un retur este bun, dacă mingea, înainte de a sări de două ori pe podea, este returnata în mod corect de către jucator pe peretele frontal deasupra benzii gri. Mingea poate lovi pereţii laterali, tanvanul şi / sau peretele din spate înainte de a ajunge la peretele frontal.

Un retur nu este bun, atunci cand mingea atinge de doua ori podeaua inainte de a fii returnata, daca mingea atinge podeaua dupa ce a fost returnata inainte sa atinga peretele frontal, sau cand mingea atinge banda gri(zona de out).In cazul in care mingea iese din teren peste peretele din sticla, punctul va fi reluat.

RALIUL

Un raliu constă dintr-un serviciu şi un număr de retur-uri bune. Un jucător câştigă un raliu în cazul în care adversarul nu reuşeşte să facă un serviciu bun, cand nu returneza mingea corect sau cand mingea atinge oponentul sau echipamentul acestuia, inainte ca jucatorul sa poate lovi mingea.

NOTĂ: În orice moment al jocului jucătorul nu trebuie să atingă mingea daca EXISTA UN PERICOL de a lovi adversarul cu mingea sau racheta. ÎN ASTFEL DE CAZURI jocul se opreşte şi raliul este jucat din nou (“LET”) sau adversarul este PENALIZAT.

echipament-smallLOVIREA ADVERSARULUI CU MINGEA
Daca un jucator loveste mingea, care înainte de a ajunge la peretele din faţă, loveşte adversarul, racheta adversarului sau de îmbrăcămintea acestuia, jocul se opreşte.

În cazul în care returul ar fi fost bun şi mingea ar fi lovit peretele frontal, fără a atinge mai întâi orice alt perete, atacantul câştigă raliul.
În cazul în care mingea a lovit, fie ar fi lovit, orice alt perete şi returul ar fi fost bun, un (LET) este jucat.
În cazul în care returnarea nu ar fi fost buna, atacantul pierde raliu.

INTERFERENŢE

Atunci când este rândul lui sau ei de a juca mingea, un jucător are dreptul la libertatea de a lovi mingea fara interferenţa adversarului. Pentru a evita interferenţele, adversarul trebuie să încerce să ofere jucătorului,acces direct liber la minge, o imagine fidelă a mingii, de spaţiu pentru a finaliza lovitura mingii şi libertatea de a juca mingea direct la orice parte a peretelui frontal.

Un jucător, observand adversarul interferand cu jocul sau, poate accepta intervenţia şi să continue raliul, sau de a opri jocul. Este de preferat ca jocul sa fie oprit, dacă există o posibilitate de coliziune cu adversarul, sau de a lovi pe acesta cu racheta sau mingea.

Când jocul a fost oprit ca urmare a interferenţelor regulile generale sunt: Jucător are dreptul la (LET)(raliul este jucat din nou), dacă el sau ea ar putea fi întors mingea şi adversarul a făcut toate eforturile pentru a evita interferenţele.
Jucător nu are dreptul la (LET)(pierde raliu), în cazul în care el sau ea nu ar fi putut returna mingea, in situatia in care acceptă intervenţia şi raliul nu este intrerupt, sau interferenta a fost atât de minima incat accesul jucătorului de a lovi mingea nu a fost afectat.
Jucător are dreptul la (STROKE) ( câştigă raliul), în cazul în care adversarul nu a făcut toate eforturile pentru a evita interferenta, în cazul în care jucătorul ar fi lovit un retur câştigător, sau în cazul în care jucătorul ar fi lovit adversarul cu mingea iar aceasta ar fii avut directia direct spre peretele frontal.

LET

Un LET este un raliu indecis. Raliul nu contează şi server-ul serveşte din nou din aceeaşi casetă.

În adaugare, un LET aşa cum este indicat în paragrafele de mai sus, poate fi folosit si în alte împrejurări. De exemplu, un LET poate fi permis în cazul în care mingea din joc atinge orice articol întins pe podea, sau în cazul în care atacantul se abţine de la lovirea mingii din cauza unei temeri rezonabile de vătămarea corporală a adversarului.

Un LET trebuie să fie permis în cazul în care oponentul nu este gata şi nu încearcă să returneze serviciul, sau în cazul în care mingea este sparta in timpul jocului.

200-125 vce| CGEIT Exam| JN0-360 Exam| E10-002 Dump| PK0-003 Book| CISSP Vce| Isaca CISA Exam| Microsoft 70-532 Exam| 312-49V8 Dump| 300-075 Dump| 2V0-620 Dump| 210-260 PDF| 200-105 Vce| E10-002 PDF| C2040-414 Exam| ADM-201 Vce| M70-201 Dumps| 200-310 Exam| 300-085 Vce